Rihga Royal Gran – Okinawa – Japan

av | Hoteller

Rihga Royal Gran Okinawa – ren luksus

Rihga Royal Gran Okinawa hotell ligger i hovedstaden Naha på Okinawa. Hotellet er lokalisert i 6. – 14. etasje av en svært så moderne og luksuriøs bygning i havnen av Naha og åpnet dørene i 2012. Resepsjon og restaurant ligger i bygningens 14. etasje. Hotellet har 157 rom, hvorav 5 suiter. Alle rommene har fantastisk utsikt over havnen eller byen.

Rihga Royal Gran slik det møter deg når du kommer ut av heisen

Førsteinntrykk

Hotellet fremstår luksuriøst og lekkert og som gjest blir man møtt av en piccolo som tar hånd om bagasjen ved inngangen. Resepsjonen ligger i 14. etasje av hotellet og store, blanke heiser tar deg komfortabelt opp.

Innsjekking på dette 5 stjerners hotellet var litt annerledes enn andre hoteller. Der var ikke resepsjonsdisk, men to store pulter med en resepsjonsmedarbeider sittende bakom og en stol til gjesten foran. Det føltes nesten som å være i et forretningsmøte, og alt ble foretatt med den ytterste presisjon og på en veldig korrekt måte. Utsjekking ble selvsagt gjort i samme stil. Ved innsjekking fikk man også tilbud om et glass juice laget av den spesielle Okinawiske sitrusfrukten Shiikwaasaa, en liten limeaktig frukt.

Resepsjonsområdet i lekker stil

Interiøret i fellesarealene var holdt i mørke toner og med kraftige og maskuline møbler og interiør. Selv på dagtid med store glassflater som slipper dagslyset inn, var der en egen, nesten litt mystisk stemning i resepsjonsområdet. Restauranten, hvor også frokost ble servert, lå i samme etasje som resepsjonen.

Rommene

Rommene på Rihga Royal var store og meget luksuriøse. Jeg hadde to store senger, en sittegruppe, walk-in closet, bad med separat toalett, dusj og badekar med utsikt. Interiøret var i samme stil som i resepsjonsområdet, mend tunge, mørke møbler og stilfulle detaljer.

Alle rommene er bygget opp rundt 4 ulike temaer: skygge under treet, skog, himmel og hav. Jeg er litt usikker på hvilket tema mitt rom falt under, men på stemningen ville jeg gjettet på skog.

To store og komfortable senger og en moderne sofagruppe på rommet.

Badet hadde et meget bredt utvalg av hygieneartikler presentert på en lekker måte, og ved badekaret lå der ulike typer badeskum og badesalt. Et av høydepunktene for meg, etter å ha reist i nesten 26 timer fra Norge, via London og Tokyo for så å ankomme Okinawa, var å tappe i badekaret, åpne en kald øl og nyte natteutsikten over havnen. En stor badekåpe med tilhørende slipperser passet perfekt etterpå.

Badekar med utsikt over havnen
Seper, kremer, hårprodukter, barbersaker m.m. lekkert presentert

Toalettene i Japan er egentlig et kapittel for seg selv. De aller fleste steder kommer toalettene med innebygde muligheter for spyling og tørking på flere ulike måter. Toalettet på rommet var selvsagt ikke noe unntak. Med et panel kunne man velge og vrake hvilken «behandling» man ønsket.

Display til toalettet med beskrivende knapper

Frokost

Frokosten var inkludert i romprisen og ble servert i øverste etasje på restauranten Aiju. Her var et meget stort utvalg av både vestlige og japanske frokostretter lekkert presentert på frokostbuffeten, og en egen kokk stod for steking av omelett. Der var også et stort utvalg kaffe, te og juice tilgjengelig.

Jeg ble plassert på et bord med flott utsikt over Naha og høye vegger som rammet inn spiseplassen, og kunne innta frokosten i fred og ro.

Breakfast with a view

Restaurant

Hotellets restaurant Aiju var lokalisert samme stedet som frokosten ble servert, men jeg besøkte ikke restuaranten utenom dette.

Bar & Lounge

Hotellet hadde også tilgjengelig en bar og lounge men jeg prioriterte å benytte hotellrommets fasiliteter den kvelden jeg hadde på hotellet.

Dette likte jeg veldig godt 

Rihga Royal Gran Okinawa er et av de mest stilfulle og luksuriøse hotellene jeg har bodd på. Jeg likte spesielt godt den tunge og mørke interiørstilen og alle detaljene som var hensyntatt for at oppholdet skulle bli så bra som mulig. Meget høy grad av service og vennlighet trakk veldig opp.

Utsikt fra hotellrommet på dagtid. Naha er en fargerik og spennende by 

Verdt å vite

Legg merke til at når man overleverer f.eks. kredittkort ved inn/utsjekk blir dette av japanerne gjort med begge hender, både når man gir det og når man får det tilbake. Dette gjaldt også ved utveksling av visittkort.

Annonse

Relaterte innlegg

Janicke Hansen

Janicke Hansen

Skribent og fotograf

Janicke Hansen er skaperen av adventure reisebloggen "Let's get lost" og startet bloggen i 2011. Hun driver i dag boutique byrået Syde AS som leverer tjenester innen markedsføring, digital historiefortelling og innholdsproduksjon primært for reiseliv-, opplevelse- og handelsbedrifter. Gjennom destinasjonsmarkedsføringstjenesten Travel.Syde produseres og publiseres profesjonelt innhold for internasjonale og norske destinasjoner og reiserelaterte merkevarer, både journalistisk feature artikler, content marketing og programmatisk annonsering. Janicke er internasjonal foredragsholder og reiser verden rundt for å dele sin erfaring. I mange år drev hun det Nordiske influenserbyrået og nettverket NordicTB.com sammen med en god kollega i Sverige. Disse tjenestene er nå en del av Syde. Janicke var tidligere President i det internasjonale reisebloggernettverket "Professional Travel Bloggers Association" (PTBA)